Blog poświęcony tłumaczeniu, językom, analizie i interpretacji tekstów...

12 września 2010

146. Patric McCabe, Gavin Friday – Angel


Gavin Friday to piosenkarz, tekściarz i malarz, a także aktor irlandzkiego pochodzenia. Jego „Anioł” dowodzi, że nawet najprostszy tekst może stać się częścią ciekawego i dobrego utworu, którego wartość zwiększa jeszcze teledysk w reżyserii Mike’a Lipscombe’ego, w którym Friday – jak sam przyznał w jednym z wywiadów – nawiązuje do filmu Federica Felliniego (motyw latania i przywiązania za nogę).  Całość tworzy niesamowicie surrealistyczny, lecz mimo to spójny i dający się zinterpretować obraz.
Tekst napisany przez Patricka McCabe’a, irlandzkiego pisarza znanego z brutalnych i mrocznych powieści – pochodzi z oficjalnej strony Fridaya (http://gavinfriday.com/1995/12/01/album-lyrics-shag-tobacco). Wideo ze strony „Greektube” (http://www.greektube.org/index.php?Itemid=2&id=46113&option=com_content&task=view). Było też jakiś czas temu opublikowane na stronie Gavina (http://gavinfriday.com/).

angel
Anioł


angel…. hold on to me, love is all around me
Aniele… trzymaj się mnie, miłość wszędzie wokół
angel…. hold on to me
Aniele… trzymaj się mnie
oh come…. closer to me…. don’t go, don’t leave me
O, podejdź… bliżej… Nie odchodź, nie zostawiaj mnie
angel…. hold on to me, love is all around me
Aniele… trzymaj się mnie, miłość wszędzie wokół
so silent your love, like the stars above
Tak cicho twa miłość, jak gwiazdy nade mną
so silent your love…. hold on…. hold on…. to me
Tak cicho twa miłość… trzymaj się… trzymaj się… mnie
angel…. hold on to me, i call, call out to you
Aniele… trzymaj się mnie, wołam, wołam cię
it’s paradise, you take me to
Do raju ty zabierzesz mnie
’cause my love for you love will always be
Bo moja miłość do ciebie, miłość na zawsze



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz