Blog poświęcony tłumaczeniu, językom, analizie i interpretacji tekstów...

12 stycznia 2011

165. Kraftwerk – The Robots

Kraftwerk można nazwać zespołem kosmopolitycznym. Zawsze taki był, bez względu na skład. Świadczą o tym teksty utworów (metaforycznie możemy je nazwać „piosenkami”), w których pojawiały się różne języki. Sami członkowie zespołu pochodzili (i pochodzą) z Niemiec, lecz mimo to w utworach pojawiał się język angielski, rosyjski (jak poniżej), francuski (np. „Aero Dynamic”), japoński („Dentaku”).

The Robots
Roboty


We’re charging our battery
Ładujemy swe baterie
And now we’re full of energy
Aż zasobni w energię
We are the robots
Jesteśmy robotami


We’re functioning automatic*
Działamy automatycznie
And we are dancing mechanic**
A tańczymy mechanicznie
We are the robots
Jesteśmy robotami




Я твой слуга [ja twoj sluga]
Ja twój niewolnik
Я твой работник [ja twoj rabotnik]
Ja twój pracownik




We are programmed just to do
Program każe robić nam
anything you want us to
Wszystko to, co każesz nam
We are the robots
Jesteśmy robotami




We’re functioning automatic…





Я твой…





We are the robots


*) Dosłownie: ‘jesteśmy działającymi automatami’. Automatic to także… ‘pralka automatyczna’.
**) Dosłownie: ‘jesteśmy tańczącymi mechanikami’, ale dla zachowania rymu i rytmu nie użyto tu poprawnego przysłówka mechanically.

Oryginalny teledysk na stronie: http://www.youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ (ktoś się nie zgodził na umieszczanie go na innych stronach).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz